top of page

אוריגמי, קיפולים, משולשים ומה שביניהם

אני אוהבת אוריגמי, לאו דווקא את קיפולי הנייר עצמם, אלא את כל מה שמסביבם, את כל מה שנוגע בתחום העיצוב בהשראת האוריגמי.

האוריגמי והעיצוב בסגנון הגיאומטרי מאוד טרנדים בשנים האחרונות, אך אני גיליתי את האהבה הגדולה הזו, לצורות הגיאומטריות כשהייתי בת שבע בערך. חברתי לכיתה הייתה נוסעת עם משפחתה פעמים רבות לארה״ב ובאחת הפעמים כשהם חזרו מאחת הנסיעות היא חזרה עם משחק, שאינני יודעת אפילו את שמו, מעיין מטוטלת שתלוי עליה טוש וכשהיא מסתובבת ונעה מצד לצד, היא מציירת צורות גיאומטריות. אני זוכרת שזה ריתק אותי, הצורות שנוצרו היו מהפנטות. מאז זה לא עוזב אותי, אני תמיד מנסה לשחזר ולחזור על הצורות האלה שראיתי.

אני מאוד ערה לצורות הגיאומטריות, אני מייד מבחינה בהן, בארכיטקטורה, באופנה, טקסטיל, אמנות וכו׳..ואכן, גם כאן כמובן, בניו יורק, מצאתי את הצורות הגיאומטריות שלי.

אתחיל עם פרויקט הגמר שלי במסגרת לימודיי במחלקה לעיצוב פנים בסטודיו 6B.

את ההשראה לתכנון אחד החללים בפרויקט קיבלתי מהבנין של חברת האופנה DVF. כשעבדתי על הפרויקט ועשיתי את עבודות המחקר סביבו (ועשיתי עבודת מחקר רבה..) נחשפתי לגג המרהיב של הבנין הזה, הוא נתן לי את ההשארה לתקרת המשולשים במעבדת הכימייה הביתית שעיצבתי ל Walter White מהסדרה ״שובר שורות״.

גיליתי שהבנין נמצא באזור ה Meatpacking District, ממש מאחורי ה Standard Hotel, ליד ה Highline. הייתי שם פעמים רבות, בדיוק בנקודה הזו ולא הבחנתי בו. נראה לי קצת מוזר שלא הבחנתי בו אז נסעתי לשם הערב לחפש אותו. הגעתי לאזור, ראיתי את חנות האופנה של DVF וממש דילגתי לעברה מרוב ההתרגשות, שהרי תיכף אראה את הגג המופלא הזה שנתן לי השראה רבה כל כך. התבוננתי למעלה, לקצה הבנין, עברתי את הכביש, עליתי לה Highline ולא ראיתי כלום… אז נכנסתי לחנות ושאלתי, ותשובתם הייתה, שהפיגומים שהקימו לבניה החדשה באזור מסתירים אותו… את הגג המופלא שלי..

הפסקתי לדלג.

On the left: Yael Perry Interior Design, On the right: DVF building by WORK Architecture

ואם כבר הייתי ב Highline (והלכתי לכל אורכו), לא יכולתי להתעלם משני הבניינים המרהיבים הללו שנראו כאילו ניסו קצת לקפל אותם, כמו נייר.

Highline

עוד בנין שאני מאוד מאוד אוהבת וכבר כתבתי עליו כאן בבלוג שלי, הוא ה West57. משרד האדריכלים הדני הממוקם בניו יורק (Bjarke Ingels Group (BIG אמון על היצירה המרהיבה הזו, וככל שמתקרבים עליו הוא מרהיב אף יותר, עוצמתי בגודלו ומרהיב ביופיו. הבניין בן 32 קומות וגובהו '467. הבנין נמצא ממש ליד הסטודיו של Karim Rashid ומדי פעם אני עוברת לידו ומתפעלת.

West57

ואם במשולשים עסקינן.. חייבים להזכיר כמובן את בנין ה FlatIron, אייקון ידוע בעיר ניו יורק שתוכנן ע״י הארכיטקט הDaniel Burnham וממוקם בצומת השדרה החמישית וברודוויי. בנייתו של הבנין הושלמה בשנת 1902 והוא נחשב באותה התקופה לבניין הגבוה ביותר בעיר ובו כ- 20 קומות בלבד.

FlatIron, NYC

כסאות! אני הכי אוהבת את המקופלים! :)

Origami Chairs: Tom Dixson for Cappellini, Dror Benshetrit for Cappellini, BluDot - Soho NYC, Karim Rashid for Bonaldo

זהו להפעם, אני מאחלת לכם שבוע רגוע ושקט.

NYC, Fall 2015

Featured Posts

Recent Posts

Archive

Search By Tags

Follow Me

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon
bottom of page